Intervenció en casos d’autisme des de l’escola bressol (en catalán)

Reseña breve:

Trabajo de final de curso en catalán.

 

«Vaig acabar la carrera sense saber que existien els CDIAPs (sembla increíble, sí), quan em vaig assebentar em va semblar una idea genial començar a treballar amb els infants amb dificultats en edats tant primerenques i de seguida vaig saber que era al què em volia dedicar. Vaig estudiar amb aquest fi, i ja que em semblava difícil i arriscat plantejar-me directament entrar en un CDIAP, vaig decidir començar a buscar feines en escola bressol per familiaritzar-me amb l’etapa i aprendre’n més, perquè em sembla molt important treballar primer amb població sense dificultats per després entendreles millor. Vaig tenir una sort increíble i vaig anar a parar a una escola bressol molt gran com a tècnica de Necessitats Educatives Especials. Aquesta és una figura a la que no se li dóna massa importancia, però que a mi em sembla gairebé essencial per a que els infants amb aquestes necessitats es puguin atendre com cal a les aules de primer cicle d’educació infantil. Així doncs, em vaig prendre la meva tasca molt seriosament, i des dels coneixements que tenia gràcies a la carrera i el postgrau, em vaig començar a plantejar com podíem atendre aquests infants per tal que puguessin desenvolupar al màxim les seves capacitats, i no només acompanyar-los dins la rutina diaria. D’aquesta manera va néixer un projecte intern del centre del qual estic orgullosa i que m’agradaria que s’arribés a extendre a altres escoles bressol. Sabem que tal i com està el panorama en quant a recursos en educació tot això es fa molt difícil, però em queda l’esperança que algun dia, quan tot vagi millor, es tingui en compte que els més necessitats no han de ser els més perjudicats, sino tot el contrari…»

Autor:

Sonia Mesas Romero